Monday 1 August 2011

Hakikat Sebenar Kehidupan

Assalamualaikum .


How your life ? ok ? good :) . Hari ni aku nak cerita tentang hakikat sebenar kehidupan . Dalam kehidupan korang mesti dan juga semestinya korang akan berdepan dengan banyak masalah , banyak duka dan banyak kenangan yang gilaa manis . am i rite ? :D

Dalam hidup , masa korang kecil ingat tak apa yang berlaku ? Masa kecil korang akan dididik supaya jangan buat sesuatu benda yang orang tak suka kan . Bila ibu korang cakap , "adik jangan buat itu" , "abang jangan buat ini" kan ? Tapi biasalah kanak2 . Apa yang dilarang tu lah yg nak sangat buat . . Apa yang milo cakap ? play more learn more . 

Masa korang remaja , hidup korang agak susah . Mana taknya , dengan cinta bersegi2 lah , exam bagai nak rak , kawan tikam belakang bla bla bla . Bila masa remaja jugaklah korang akan terfikir mana nak cari duit . Haha jangan tipu aku kata tak pernah . Semua orang berlumba mencari duit tapi apa yang duit tu boleh bantu korang ? 

Ya segala-galanya perlukan duit sampai nak makan pun korang perlukan duit tapi duit bukan segala-galanya which its mean keluarga dan bahagia kau tak boleh beli dengan duit even kau bagi 3 ringgit sekali pun . Oh serius aku kata hidup sebagai seorang remaja agak susah . . 



Korang pernah tengok drama tak ? Banyak kan drama yang sedia ada kat tv tu ? Kalau korang buka je tv tu banyak gilaa drama yang ditayangkan cuma yang membezakan best dan tak best . kan ? Kat sini bukan lah aku nak cerita tentang drama yang aku tengok semalam atau malam ni atau malam tahun lepas . Apa yang aku nak cerita adalah kehidupan didalam drama .

Agak2 korang best tak hidup macam drama ? Dimana kalau dalam drama korang dapat tengok hero juga heroin dia comel gila ! Dalam drama pelakon dia mesti hensem dan cantik tapi bila hakikat sebenar ? Aku rasa macam tak adil pulak =_= . Kadang2 aku pernah terfikir seandainya hidup aku umpama drama yang sentiasa ada gembira menanti .

Dalam drama jugak korang akan tengok ada happy ending dia right ? Lagipun dalam drama mana ada sedih . Sedih pun main2 je . Ikut script boleh cerita lah . Kalau korang tengok sendiri , kadang2 tu hidup didalam drama rasa heaven kan ? Rasa bahagia je . Yelah sebab semuanya dah pun diatur dan disusun agar jalan cerita nampak sweet macam gula . :)

Sayangnya , hakikat sebenar kehidupan tidak seindah drama :(

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...