Friday 18 March 2011

Alam Sekitar

Hai2 kawan2 !! ( sambil senyum sampai ke telinga )


ok hari ni aku update 2 kali entri sekali gus ! lagi pon aku tak nak tulis panjang2 sangat . buat boring korang nak baca je kan ?


apa - apa pun , sebelum aku mulakan entri aku kali ini aku cuma nak tunjuk kat korang 1 video ni . ingat lagi tak dengan entri aku beberapa hari yang lepas tentang " Kesilapan Semasa Menulis Entri " . kalau tak ingat pergi tengok balik lah entri tu !!


ok sementara menunggu rakan2 kita yang lain sedang refresh ingatan mereka , cuba tengok video nie . aku baru jumpa video ni tadi masa aku tengah jalan2 sambil godek2 youtube . aku jumpa lah satu video ni yang mungkin seiras tapi tak sama dengan entri aku tu . so let me show to u .







paham maksud dia kan ?


kepada korang yang dok refresh2 ingatan korang tu but still the same . tak ingat2 jugak . ingatan korang mungkin cakap macam ni " please refresh again " atau " opss ! we cant connect you to the page " , bla bla bla . .  tak payah lah susah susah . baik kau pergi baca balik entri tu lepas tu baru baca entri aku yang ni . takut kau tak paham pula apa yang aku cuba merepek nie . haha


--------------------------------------------------------


ok entri aku kali ni bersifat bersih kejap . kejap je ! haha . i'm just want to story about our environments . Yes we know our environment becoming increasingly polluted . So why do not we try to reduce this pollution ? yes ! we can . . 


Many of the people asked to throw the rubbish into the trash but how many are doing it ? I know many people do not do so . You open the plastic garbage and throw it everywhere . example if you open the plastic candy, you throw it anywhere or you throw it into the trash haha deadly questionshey ! please dont lie ! 

aku tahu ramai yang akan cakap " suka hati aku lah , macam kau tak pernah pula buang sampah merata-rata " ya , aku setuju dengan kau , siapa yang tak pernah buang sampah merata - rata kan ? tipu lah . mungkin masa kau orang kecil , tadika , sekolah rendah . 
malas nak cakap banyak , layan video ni yang aku godek2 dekat youtube tadi . =)



ok nama dia matluthfi . tapi guwa tak tau lah pula apa nama sebenar dia =) layan jelaa video dia ok . muka dia hensem kan ? auwww ♥


haha ok , jangan tengok muka dia tapi tengok apa benda yang dia cuba tunjuk dekat kita . jadikan ia pengajaran . huhu . belajar sambil bergelak tawa =)


aku rasa video yang dia buat ni lagi best dari apa yang kerajaan buat . bukan lah nak cakap kerajaan tu apa ke . . cuma kalau kerajaan rasa nak orang cuba ikut apa yang disampaikan oleh dia orang , cuba buat sesuatu yang lain dari yang lain . perlu letakkan humor sikit macam dalam video atas ni . . huhu 


aku suka video dia =)


habis kerja aku menulis entri . papaii sayanggg korang ! =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...