Tuesday 1 February 2011

Followers

hello and good moning to all of my readers . . hari nie aku nak bagi satu tutorials yang biasa aku pnggil ianya sebagai ilmu . dlm tutorials aku yg lepas aku akan cakap mcm nie .


ilmu yg kita dapat , kita perlu kongsi dngan orang lain . kalau tak , ilmu tuh dengan sndiri nya akan pergi dan terus hilang dari otak kita . 
lebih kurang mcm tuh laa ayat dy . . . actually aku da lame dah nk tulis mende nie . . . tapi aku bgi yg lain lepas dlu bru aku lepas kan nie pulak . . nie pon ader bnyak lagi kat blakang mnunggu tok di post . . panjang pulak mukaddimah aku . . ok let's stop .


let us start this knowledge . 

biasa punye kita tgk bile korang follow blog orang lain jadik cmnie kan ? ( pinjam muka kejap, takpe famous ) hahahaha


oke yg mcm aku tunjuk dlm kotak bewarna merah tuh . memula hitam kan ? so kite nak jadi kan dy berwarna biru .

mcm nie 


oke faham kan ? 

so lets start dear . . sile ikut dengan tenang




biasa sebelum korang masuk sesuatu blog tuh korang akan nampak bende mcm nie dlu . so tekan sahaja ' settings '


ok nampak tak ? tak nampak ? ok aku besar kan lagi .


ok nampak kan ? , alamak ! xnampak laa pulak yg kotak merah tuh tulisan sepenuh nye . . takpe laa boleh refer pade pic atas tadi yg xbrape nk nmpak tuh . hihi 

ok basicly , korang akan nampak mcm dlm gamba number 2 tuh . . lepas tuh , nampak kan yg dlm kotak merah tuh ? number 3 , tekan ' Use it instead '


dia akan jadik cmnie . so pilih laa mane-mane yg korang ader . aku gune blogger sbb sng nanti bile org tkan kat name aku tdik tros pegi ke blog aku nie . . hihi xpaham ? T aku tunjuk kan . 


dia akan jadik cmnie . tekan sahaja ' close

ok nampak kan ? selepas penat dan lelah korang buad sume bende nie , dia akan jadik mcm tuh . . 


lepas nie bile orang tgk je kat follower yg ade gamba korang tuh bile dy tkan je kat name korang akn teros ke blog korang . 

kalau tak jadik boleh tanya aku . i will try to solve it . xmarahh punye lahh ! hahaha 


sekiann terima kaseh .

p/s : kepada yg dah buat bende nie awal2 lagi sebelum aku wat tutorials nie bagus laa sebab ader segelintir follower aku dah buat dan ada yang belum . 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...