Thursday 30 December 2010

Autopost Entry !

bkn sengaje nk buat tutorial cenggini . . cume ibu selalu pesan . . ( bukan iklan pencuci pakaian top )

bile kita ada ilmu , kita kene berkongsi dgn orang lain ilmu yg kita dapat . . kalau tak , nanti Tuhan tarik balik ilmu yang kita dapat tuh . .

anyway , aku xnk laa ilmu aku tuh kene tarik !! so aku nk bagi ilmu yg aku dpt nie kat korang ! supaye nanti , korang boleh lahh bagi ilmu tuh kat org lain pulak ! =)

oke slalu nye kalau korang nk post entry korang yg baru update tuh kat facebook biasanya korang mesty copy link korang n share kat facebook kan ? tak p0n mesti korang tekan share button yg ader kat bawah setiap entri tuh kan ??

sekarang tak payah susah2 dah !! buad lenguh jari korang je kot !

korang boleh autopost enty korang tuh teros ke wall ! tak payah laa nk tekan share button ke amende ke kan ? hoho

cube tgk contoh yg aku bagi kat bawah nie . .


senang tak ? so ni kire utk orang yg pemalas n xcukup mase nk tekan share² button macam korang heheh =)

gurau je . .

carenye senang sangat ! ikot je amende yg aku taip nie oke ! jangan risau aku xtipu ohh !

korang just perlu ke applikasi facebook My Blog Posts . ( tekan sini )



korang cume perlu tekan " Go to App " itu sahaja . dan applikasi tersebut akn buad keje dorang yg seterusnye . so korang tak payah usik ape2 oke . cume tekan allow sahaje bile dia tnye korang ape² .

applikasi nie sesuai untuk wall facebook korang juge sesuai untuk fanpage blog korang tuh !


carenye mudah sangat kan ? so good luck oke =) hope u guys takde masalah dgn Autopost Entry nie . . =)


Credit to : Tengku Nizam

1 comment:

Anonymous said...

membaca seluruh blog, cukup bagus

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...