Tuesday 6 December 2011

Uji Antivirus Anda !

Assalamualaikum

  

Hai penyimpan virus juga pengguna software antivirus . 


This will be the short entry . Banyak software antivirus yang sudah wujud selepas banyak virus di sekeliling dunia internet juga komputer kita . Macam-macam software antivirus ada dan yang paling popular kerana keberkesanannya dalam menghalang data2 didalam komputer anda dirosakkan oleh virus , software ini adalah Kaspersky dan Avira . 

Disebabkan banyak software antivirus telah wujud makanya lebih banyak virus tercipta seperti trojan , worm dan sebagainya . Ramai sangat keluarga virus ni , takkan lah aku nak sebut sekor2 kan ? So ini adalah masanya untuk korang menguji software antivirus korang . Sama ada ia berfungsi dan menjalankan tugasnya dengan betul atau tidak .

 

Mari cipta virus sekarang . Jangan risau ianya selamat untuk komputer korang . Aku dah cuba . Kita hanya mencipta fake virus dan ia lansung tidak akan merosakkan segala benda didalam komputer korang . Lets try it people !

1. Buka aplikasi Notepad .

2. Copy kod dibawah dan paste di Notepad
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
3. Save fail tersebut di desktop dengan memberi nama fakevirus.exe

4. Tunggu dan lihat .


 Sekiranya software antivirus korang berfungsi dan menjalankan tugasnya dengan betul , ia akan bertindak dengan mengeluarkan pop out mengatakan virus telah dikesan di komputer anda . Jika tiada apa-apa tindakan , ia bermakna software antivirus korang tidak berfungsi . Maka korang seharusnya bertindak cepat dengan beralih ke software antivirus yang lain sekiranya fakevirus tadi tidak dapat dikesan .

Mahu jadi penyelamat komputer atau mahu melihat data-data dirosakkan oleh virus ?

4 comments:

chEntA said...

hebat!
thanks 4 sharing dear..=)

alin said...

chEntA , mostly welcome :)

Unknown said...

tak sampai 5 saat dah detect. thanks for sharing. :D

alin said...

NZ Diaz , yeke ? samalah . software antivirus anda berfungsi :) , welcome .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...