Wednesday, 14 December 2011

Kesan Kepak Ayam Kepada Wanita

Assalamualaikum .

 

Hai penggemar kepak ayam sekalian . 
Kesan kepak ayam kepada wanita . Sebenarnya , aku baru tahu pasal benda ni . Tak tahulah aku yang kuno ke apa benda ke kan . Tapi bila aku dapat tahu pasal benda ni , aku rasa macam ... oh okay , kena cuba untuk tak amalkan lepas ni .

Benda ni aku kopi paste jela . Tak larat nak taip panjang2 . Blog adalah medium untuk sebarkan maklumat kan ? So kalau yang dah tau ,
semak entri lain tapi kalau yang belum tahu , korang perlu tahu .

Kisah Benar “Bahaya Kepak Ayam Pada Wanita”

Pertumbuhan sista(cyst) dalaman. Elakkan daripada memakan kepak ayam (chicken wing) dengan kerap terutamanya kaum wanita.

Kisah Benar, Seorang rakan baru-baru ini mempunyai ketumbuhan dalam rahim, dan dia menjalani pembedahan untuk membuang sista tersebut. Sista yang dikeluarkan adalah dipenuhi dengan darah yang berwarna gelap.

Dia menyangka bahawa dia akan pulih selepas pembedahan tetapi jangkaannya salah. Ketumbuhan berlaku hanya beberapa bulan kemudian. Beliau bergegas turun ke pakar sakit puan itu untuk bertanyakan masalahnya. Semasa rundingan, doktor bertanya soalan yang memeranjatkan beliau.

Doktor bertanyakan adakah dia adalah seorang pengguna yang kerap memakan kepak ayam dan dia menjawab ya, tertanya-tanya tentang bagaimana, dia tahu tabiat makannya. Sebenarnya pada hari ini ayam disuntik dengan steroid untuk mempercepatkan pertumbuhan mereka supaya keperluan masyarakat ini dapat dipenuhi. Keperluan ini adalah tidak lain daripada keperluan untuk makanan.