Thursday 26 May 2011

Faktor Lelaki Terpikat

hello handsome boys n cute girls .

Itu hari aku ada buat entri pasal Taktik Lelaki . Ini hari aku terfikir nak buat entri pasal Faktor Lelaki Terpikat Dengan Perempuan . Tak kisah lah kau tu lelaki ke perempuan , cuma aku nak cakap cari lah love yg betul2 hard to find . sebab bruno mars sendiri pun cakap love , easy come easy go lagi kan justin bieber yang cakap Never say goodbye when you still want to try so never say never . haha

Jadi memandangkan aku ni seorang student yang baik , cute , tinggi , setia lagi comel maka dengan itu lah aku nak bagi tahu korang faktor2 yang menyebabkan lelaki tu terpikat dekat korang . Lelaki akan terpikat apabila .




Girls yang sopan 

 



Kalau aku jadi lelaki seriously guwa suka perempuan jenis ni . yes ! guwa tak nafikan kalau aku jadi lelaki mana layan perempuan macam ni but at last aku akan cari jugak perempuan macam ni untuk di buat bini lepas penat cuci mata . kan ? 

Perempuan yang sopan adalah perempuan yang selalu pakai tudung , baju kurung . oh sweet je rasa . 





ok . kalau korang nak tau . lelaki ni bila dia tengok perempuan yang pakai baju tak cukup kain nak2 pulak yang pakai short pants yang memang betul2 short tu , mana2 lelaki yang tengok pun sure meleleh bhai ! tapi aku tak cakap semua perempuan pakai baju macam tu . 

Lelaki 1 : " beb ! cer tengok sana ! awek ! 
          Lelaki ( s ) : " perghhh "


Bila lelaki tengok perempuan seksi = rasa nak bawak masuk bilik and then hmm . .

Bila lelaki tengok perempuan sopan = rasa macam nak bawak jumpa mak bapak and then setia :D ( lelaki ada 3 lagi kekosongan ) haha

Tapi kalau kau memang girls yang memang suka masuk bilik then kena ... . aku tak boleh nak cakap apa2 dah . .

Caring





caring :D . yes ! boys suka girls yg ambil tahu pasal dia . kalau dia sakit ke apa ke korang lah yang akan ambil tahu pasal dia , risaukan dia . thats means caring .

lelaki suka kan girls yang faham dia . tak ada lah asyik nak tuduh dia itu ini , cakap dia curang atau apa2 ke . . but biasalah lumrah seorang perempuan memiliki sikap cemburu :) . aku pun sama sebab aku perempuan . haha ok tak kelakar .

lelaki pun suka cara kau layan dorang dengan baik . actually kalau korang ( girls ) perasan , bila kita on the phone dengan dia , boys ni bukannya dengar sangat pun kan apa yang girls cakap . betul tak ? bila tanya balik , baru dorang " ha ? , ha ? apa2 ? bby cakap apa tadi ? " grrrr , rasa nak tarik telinga je kan ? grrrr :(

dorang jadi macam tu sebab dorang perhatikan gerak geri korang . bila korang ketawa , cara percakapan korang and everythings :) , aku dah cakap lelaki melayu ni romantik . . hak4



Pandai Berdikari 



Mana ada boys yang suka dekat dengan girls yang tak pandai berdiri atas kaki sendiri . Semua nak bergantung harap dekat orang lain je . Sikit2 bie tolong . . sikit2 mama , papa , what so ever . . what the heyy . lelaki memerlukan girls yang pandai berdikari , tak ada lah tak senang hidup dia ( boys ) nanti bila si boys ni kena pergi jauh sebab kerja ke belajar ke . . nak tinggal kan kekasih hati dia sorang2 . . 

Sampai nak pergi beli nasi lemak 50 sen seberang jalan pun mintak tolong bf ambil dia kat rumah . . memang melampau lah kan . . tak di nafikan boys memang suka girls yang comel dan manja . contoh terdekat .. emm siapa ye ? em Alin lah . . haha . nak manja boleh tapi jangan lah sampai boys tu rasa " makk ! boring doh couple dengan perempuan ni , semua benda mintak tolong aku ! " 

tak ke naye je kena tinggal sat g ? haishh lepas tu nangis2 mintak tolong kat formspring aku suruh buat entri " Cara Melupakan Ex-Bf " wahhh tak nak tak nak !


Memiliki mata yang cantik 


Eyes with contact lenses . who say a girl who use contact lenses is cute ? please lah ! 

bukan nak cakap apa lah , tapi sesetengah orang yang pakai contact lenses ada yang comel tapi hakikat nya girls yg pakai contact lenses ni sebenarnya tak cantik mana pun . . lagi cantik mata yang kekal asli betul tak ? 

lelaki akan tertarik dengan mata sorang girls yang memang asli . bukan contact lenses punya ok ! 

lagi pun boys memang terkenal dengan sifat dorang yang suka gila lah bangga2 , lagi2 bangga bila ada awek . . Tapi tak ada boys yang suka bangga cakap macam ni 

" cuba tengok awek aku pakai contact lense , cantik bhaii " 

tak ada lah der . zero ok ! err maybe lah . haha lelaki hanya akan cakap

" cuba tengok mata awek aku , semulajadi bhai ! no contact lens maa . awek kau ada ? "

tapi memang tak dinafikan lah memang susah nak cari a girl yang ada mata kaler2 kalau bukan contact lense . . betul ?


Girls with no make up


Aku tak paham kenapa benda ni yang paling girls takut . who say a girls without make up tak comel ? ke kau nak sembunyikan somethings2 kat muka ang tu ? haha 

nak pakai make up boleh . tapi biarlah yang menampakkan semulajadinya muka kita . kalau aku pakai make up cuma compact powder , blusher yang kaler pink lembut tu then lipbalm . selesai . hoho tapi cuba tanya bf aku berapa lama aku siap . . hahahahaha . 

lelaki cuma suka benda yang ada natural dari diri korang . bukannya benda yang nampak cantik tapi hakikat nya lain dari apa yang boys tu nampak masa first date dengan korang . 

tak ada boys yang nak kawen dengan sorang girl kalau make up tebal2 . . bila malam , habis make up semua tanggal . then korang tau tak apa perasaan that boys muka korang tak seperti yang dia jumpa kat tesco itu hari ? hmmm . .


Daya Tarikan Tinggi

 

Daya tarikan means sesuatu yang menjadi kan korang sangat special . Kadang2 kita mesti akan tertanya tanya , kenapalah aku tak jadi cantik macam Alin . Kenapa lah muka aku tak lawa macam Alin . hahahahaha . No okay . Tak perlu jadi cantik hanya untuk pikat lelaki okay . Cantik luar kadang2 tak bermakna bila cantik dalam tak ada kan ?

Ok contoh , Alin tu nothings special dalam diri dia , dia bukannya lawa mana pun . Tapi ramai lelaki ngorat dia , Apasal ?? Its is because of daya tarikan yang tinggi dalam diri Alin . . ( tak boleh belah betul puji diri sendiri =_= )

Daya tarikan boleh ada pada sikap korang atau pun pada luaran korang . . contoh lah ada sorang mamat tu , tak hensem mana pun tapi sebab perangai dia yang sporting + high confident . So dari situ ramai orang kenal dia . Ramai orang maybe suka kan dia . That is mean daya tarikan :)

---------------------

Well girls and boys . Semua yang aku cakap ni adalah berdasarkan pemerhatian aku sendiri ditambah dengan beberapa pendapat lelaki . well , takkan lah aku nak letak semua pendapat tu kat sini . ye tak ? haha muka suci takkan nak tipu pulak . . .

The conclusion is kadang2 lelaki yang player adalah lelaki yang paling setia dan kadang2 lelaki yg tak player biasanya adalah lelaki yang tak setia . Aku tak cakap semua tapi kebanyakannya :) . Soo cari lah player ! haha ok aku gurau .

contoh sorang boys yang dari umur 13 sampai 20 , dia asyik tukar awek , girls please jangan salahkan dia sebab dia hanya mencuba menjadi seorang lelaki and maybe satu hari nanti , who know dia jumpa someone yang betul2 buat dia tertarik , dia confirm akan setia sampai bile2 :) .

kadang2 tak perlu sangat pun sebenarnya nak cari bf or gf ni . bila sampai seru , adalah jodoh kan ? err ok dah diam . .

4 comments:

r10 said...

i love the girl with hijab and no make up :)

alin said...

r10 , yeah :D

Zulaika Nasir said...

best ! ;)

alin said...

Zulaika Nasir , thank you :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...